אבחון וטיפול + שאלות

אבחון וטיפול – ביקור ראשון

בבדיקה ראשונה ד"ר לוריא מאבחן את הבעיה ובונה מערך טיפולי. בבדיקה נערך תשאול לגבי היסטוריה רפואית  ומהות הבעיה הנוכחית, בדיקה גופנית, אורטופדית ונוירולוגית. בנוסף יבדקו צילומי רנטגן, CT, MRI, בדיקות מעבדה ובדיקות נוספות על פי הצורך. במהלך הבדיקה הכירופרקטית, ד"ר לוריא בוחן את תפקודה של כל חוליה וחוליה. בסיום הבדיקה יקבע ד"ר לוריא אם המקרה מתאים לטיפול כירופרקטי. במידה ולא, מופנה המטופל לטיפול ולמומחה המתאים לו.
מהלך הטיפול
קיימות למעלה מעשרים טכניקות שונות לטיפול כירופרקטי בעמוד השידרה ובמפרקים. הבסיס לכלל השיטות הוא מניפולציה לעמוד השדרה. חלק מהטכניקות מפעילות כוח ומהירות גבוהה לשחרור החוליה, וחלקן מפעילות טכניקות עדינות בשימוש מכשירים ועבודה על הרקמה הרכה.
במהלך הטיפול נעשה שימוש בעזרים פיוזטרפיים נלווים כמו מיטות כירופרקטיקה יחודיות, כריות חימום/קירור, מכשיר עסוי וכן מיטת מתיחה לחוליות עמוד השדרה. ההתאמה היא אישית ובהתאם לבעיה של המטופל, לרוב נעשה שימוש במספר טכניקות.
הטיפול הכירופרקטי הינו מורכב ודורש מיומנות אשר נרכשת לאחר שנים של לימוד ותרגול.
הטיפול הכירופרקטי אינו כולל ניתוחים ואף לא שימוש בתרופות.
בהתאם לסוג הבעיה, יתכן והכירופרקט ימליץ על תוספי מזון, ויטמינים ותפריט לתזונה מאוזנת.

שלב שלישי

טיפול תחזוקתי ומניעתי. הפגישות מתקיימות בהפרשי זמן גדולים יותר לצורך שמירת המצב האופטימאלי שהושג במהלך השלבים הקודמים ומניעת הופעת בעיות חדשות בעמוד השדרה.

שלב שני

טיפול שיקומי לשיפור התפקודי של הגוף כאשר במהלכו המטופל נוטל חלק פעיל יותר בתהליך ההחלמה באמצעות תרגילים אשר הוא מבצע בביתו.

שלב ראשוני

נעשה במצבים אקוטיים כאשר מטרת הטיפול היא להחזיר את המטופל לתפקוד מלא במהרה ולפוגג את הסימפטומים הראשוניים. בשלב הראשוני הטיפולים יהיו אינטנסיביים.

שאלות נפוצות

טיפולי הכירופרקטיקה מחולקים לשלושה שלבים

שאלה-

האם טיפול כירופרקטי מכוסה על ידי חברות הביטוח?

כן. לרוב חברות הביטוח הפרטיות בישראל יש ביטוחים משלימים הכוללים טיפולי כירופרקטיקה. הכיסוי בדרך כלל עד 80%. לחברת חברת “ביקורופא”, “פמי-פרמיום” ו-“נטלי סקיולייף”, יש הסדר מיוחד עם מרפאותיו של דר’ לוריא והתשלום הינו 20% מהמחיר הרגיל. היתרה מכוסה על ידי חברת הביטוח.

האם צריך הפניה מרופא?

שאלה-

לא אך חשוב להצטייד במסמכים רפואיים, צילומי רנטגן ובדיקות רלוונטיות. רק מטופלים ממשרד הביטחון, חברת “ביקורופא” ו”יורופאסיסטנט” נדרשים להופיע עם טופס הפנייה.

תשובה-

האם נשים בהריון וילדים יכולים לקבל טיפול כירופרקטי?

שאלה-

שנויים מבניים והורמונאליים בגוף האישה בזמן ההיריון, משפיעים באופן ישיר על תפקוד עמוד השדרה. ככל שמתקדמים במהלך ההיריון ובייחוד בטרימסטר האחרון בו משקל האישה עולה בצורה ניכרת, ואיתו הלחץ על עמוד השדרה, נחוץ הטיפול הכירופרקטי. הטיפול יפחית את הלחצים והעומסים המופעלים על עמוד השדרה וישפר את תפקודה של האישה. הטיפול הכירופרקטי בטוח בזמן הריון ולא נשקפת סכנה לעובר. אצל ילדים כדאי לבדוק באופן שיגרתי את החוליות. ילדים שנמצאים בתהליך התפתחות וגדילה טרם פיתחו בעיות כרוניות, וגופם הגמיש מושפע במהירות מהטיפול ונוטה להחלים מהר. כמו כן גלוי מוקדם וטיפול של עקמת (scoliosis), ובעיות יציבה אחרות מגבירים את הסיכויים לפתרון הבעיות ומניעת הישנותם או החמרתם יותר מאוחר.

כמה טיפולים אצטרך?

תשובה-

משך הזמן הדרוש לשיפור המצב עד לכדי תפקוד מרבי, הינו אינדיווידואלי ומושפע מגורמים שונים, כגון: גיל, משך הזמן שהבעיה קיימת, סביבת העבודה, פציעות ועוד. כדי להפיק את מירב התועלת מהטיפול, רצוי להגיע למספר הטיפולים שהומלצו על ידי הרופא.

האם הטיפול כואב?

כאשר הטיפול מבוצע ע”י ד"ר לכירופרקטיקה מוסמך, הוא לרוב אינו כואב. ישנם מטופלים שחשים מעט החרפה בסימפטומים בשלב הראשון של הטיפול. בדרך כלל אלו אנשים שסבלו מבעיה כרונית תקופה ממושכת. השפעה זאת היא זמנית ונגרמת כתוצאה מהשינויים במצב החוליות.

שאלה-

מדוע יש צורך לחזור לטיפול אם כבר לא כואב לי?

תשובה-

בדרך כלל הכאבים באים לאחר תהליך ממושך של ניוון ושינויים מפרקיים. יתכן מאד שכבר בשלבים הראשוניים של הטיפול תחושו בהטבה והכאבים ייעלמו, אך עדיין תצטרכו להמשיך בטיפול מכיוון שהמטרה היא לא לטפל בסימפטומים אלא בגורמים לחוסר התפקוד, ובדרך כלל זהו תהליך ממושך יותר. אמנם שלבי הטיפול הראשוני אינטנסיביים יותר אך המטרה היא להגיע למצב אופטימאלי בו תצטרכו טיפולים מונעים בתדירות הרבה יותר נמוכה.

שאלה-

האם הטיפול הכירופרקטי בטוח?

בהחלט. הטיפול הכירופרקטי הינו טיפול טבעי ללא שימוש בתרופות או ניתוחים. בארה”ב יש למעלה מ- 60,000 כירופרקטורים ובכל שנה מטופלים מיליוני מטופלים. מחקרים רבים מוכיחים את יעילות ובטיחות הטיפול הכירופרקטי.